....

Brödkyrka

Brödkyrkan är till för dig som upplever att du behöver ett styrkande och uppmuntrande ord inför veckan för att orka vidare på livets vandring - lite egen tid och en stilla stund mitt i vardagens stress. Kanske du tycker om musik ? Längtar du efter att träffa nya mänskor eller vill du bara komma och ta en gratis kopp kaffe med hembakta bullar & söta och salta bakverk av olika slag. Ja, då är Brödkyrkan kanske något för dig.

Vi är ett brokigt gäng som samlas i princip varje vecka på tisdagar kl. 14. Här delar vi livet med varandra. På Brödkyrkan finns det plats för de stora existentiella livsfrågorna om tron och livet och allt däremellan. Behöver du dessutom gratis färskt bröd med dig hem så erbjuder vi också det!

En vanlig  Brödkyrka består vanligtvis av:- andakt & bön eller personlig livsberättelse med musik.(ca 30 min. ) Möjlighet till personlig förbön, brödutdelning av Fazers bröd, bröd från lokala bagerier eller hembakat bröd samt gratis kaffeservering och gemenskap.

Du är varmt välkommen till Brödkyrkan! Du behöver inte gå ensam! Du är älskad och värdefull.
Brödkyrkan håller öppet vanligtvis mellan kl. 14 - 16 varje tisdag.

Jesus svarade: ”Jag är livets bröd. Den som kommer till mig ska aldrig hungra, och den som tror på mig ska aldrig någonsin törsta.”

Dagens bibelord