Söndagsgudstjänst

Söndagsgudstjänsten ger oss som Guds familj en möjlighet att komma samman och ladda de inre batterierna inför den kommande veckan och att stärkas och växa i tron. Söndagsgudstjänsten ger oss också en möjlighet att få uttrycka vår kärlek till Jesus och varandra på olika sätt.

I våra gudstjänster ingår lovsång och musik av både egna och inbjudna musiker och sångare. Vi får lyssna på Guds ord genom predikan av både egna och inbjudna talare. Mänskor som fått möta Jesu förvandlande kärlek och kraft delar sina personliga berättelser .Vi bär också varandra och andra i förbön. Det ges också tillfälle till personlig förbön.

Har du behov av förbön ber vi gärna för dig vare sig det gäller ditt mående, din ekonomi eller dina relationer eller något annat. Vi som ber har tystnadsplikt. Herren vill alltid hjälpa oss framåt på vår livsvandring! Nattvard firar vi åtminstone en gång i månaden.

Vi tar upp kollekt vid varje gudstjänst. Den används till församlingens verksamhet. Förstås samlas vi också till gemenskap kring kaffebordet. Vi har en omtyckt gratis kaffeservering. Om man vill får man skänka en frivillig slant för att stöda den!

" Tjuven kommer bara för att stjäla, slakta och döda. Jag har kommit för att de ska ha liv, och
liv i överflöd. Jag är den goda herden. Den goda herden ger sitt liv för fåren."
Jesu ord i Joh 10 : 10 - 11.

Varmt välkommen på söndagsgudstjänst till oss i Missionskyrkan i Ekenäs !

....låt er själva som levande stenar byggas upp till ett andligt hus. 1 Pet 2:5

Dagens bibelord